Άλλη μια αρνητική πρωτιά για την Ελλάδα, καθώς σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat για το 2023 που δόθηκαν στη δημοσιότητα την Παρασκευή (13/12), η χώρα μας κατέγραψε το υψηλότερο ποσοστό θανάτων σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα.
Ειδικότερα βάσει των στοιχείων το 2023 ένα ποσοστό 2,5 ανθρώπων πέθαναν ανά χίλια χιλιόμετρα σιδηροδρομικών γραμμών σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα στην ΕΕ. Τα υψηλότερα ποσοστά νεκρών σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα καταγράφηκαν στην Ελλάδα (22,3), με το ποσοστό να είναι κατά πολύ πάνω από το μέσο όρο της ΕΕ (2,5).
Ακολουθεί η Σλοβακία (10,2) και Πορτογαλία (5,9), ενώ τα χαμηλότερα ποσοστά ανθρώπων που σκοτώθηκαν σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα καταγράφηκαν στη Φινλανδία (0,6), τη Σουηδία και την Ισπανία (και οι δύο 1,0).
Η Eurostat αναφέρει ότι ο σημαντικός αριθμός θανάτων στην Ελλάδα οφείλεται στο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών τον Φεβρουάριο του 2023 και αντιπροσωπεύει το 95% των θανάτων. Από την άλλη πλευρά, 3 χώρες κατέγραψαν ένα ή λιγότερο θάνατο ανά χίλια χιλιόμετρα σιδηροδρομικών γραμμών (Ισπανία, Σουηδία και Φινλανδία) το 2023.
Σύμφωνα με τα στοιχεία το 2023, ο αριθμός των ανθρώπων που σκοτώθηκαν σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα στην ΕΕ αυξήθηκε σε 841 θανάτους, έναντι 803 το 2022.
In 2023, the number of people killed in railway accidents in the EU rose to 841 deaths, compared with 803 in 2022.
🔸2023 was the second year with an increased number of rail transport fatalities, after a decreasing trend from 2010 to 2021.
Learn more ➡️ https://t.co/tBPl1QiFZl pic.twitter.com/0dYVLqrY3w
— EU_Eurostat (@EU_Eurostat) December 13, 2024
Το 2023 ήταν η δεύτερη χρονιά με αυξημένο αριθμό θανάτων από σιδηροδρομικές μεταφορές, μετά από πτωτική τάση από το 2010 έως το 2021, όταν ο αριθμός μειώθηκε κατά περίπου 45%. Από το 2019 έως το 2021, οι μειώσεις των σιδηροδρομικών ατυχημάτων, των θανάτων και των σοβαρά τραυματισμένων συνέπεσαν με την απότομη πτώση στις σιδηροδρομικές μεταφορές επιβατών που προκλήθηκε από την πανδημία Covid-19.
Περισσότεροι από τους μισούς από τους θανάτους του 2023 αφορούσαν μη εξουσιοδοτημένα άτομα στις γραμμές (58%), ενώ η δεύτερη μεγαλύτερη ομάδα αφορούσε χρήστες ισόπεδων διασταυρώσεων (27%).